OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z APARTAMENTU PRZEZ GOŚCIA
Oznaczenie terminów:
Gość – osoba fizyczna albo prawna, będąca stroną umowy o czasowe korzystanie z lokalu mieszkalnego (umowy najmu apartamentu na pobyt wypoczynkowy lub turystyczny), będącego w dyspozycji TUTU Kraków.
Apartament – lokal mieszkalny, szczegółowo opisany w ofercie przedstawionej na stronie internetowej TUTU Kraków, który Gość wynajmuje na pobyt czasowy w celach wypoczynkowych lub turystycznych.
TUTU Kraków – Aktiv Group Sp. z o. o., wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
NIP: 6793178019, nr REGON: 382044292, KRS: 0000762788, ul. Jagodowa 11/12; 30-427 Kraków.
§ 1 PRZEDMIOT REGULAMINU
- Niniejszy regulamin określa przedmiot świadczenia usług odpowiedzialności oraz przebywania na terenie TUTU Kraków i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonywanie rezerwacji, zapłaty opłaty rezerwacyjnej lub całej należności za pobyt w obiekcie. Dokonując czynności wymienionych w zdaniu poprzednim Gość potwierdza, że zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu
- Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie TUTU Kraków w miejscowości Kraków.
- Regulamin dostępny jest w każdym apartamencie.
§ 2 KONTAKT Z TUTU KRAKÓW
- Adres e-mail: kontakt@tutukrakow.pl
- Telefon: +48 501 699 710
- Adres siedziby Sprzedawcy: ul. Jagodowa 11/12; 30-427 Kraków.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej potrzebne jest:
- dostęp do Internetu,
- standardowy system operacyjny,
- standardowa przeglądarka internetowa
- Dla złożenia rezerwacji na stronie internetowej TUTU Kraków, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 4 DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
- Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://tutukrakow.pl/polityka-prywatnosci/
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Gościa podczas korzystania z strony internetowej tutukrakow.pl jest TUTU Kraków. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez TUTU Kraków – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej na stronie internetowej Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Gości przez TUTU Kraków, podanych przez Gościa w związku z rezerwacją na stronie internetowej, jest realizacja rezerwacji apartamentu. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
- umowa lub działania podejmowane na żądanie Gościa, zmierzające do zawarcia rezerwacji (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- ciążący na TUTU Kraków obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz
- prawnie uzasadniony interes TUTU Kraków, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Gościa jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy na stronie internetowej TUTU Kraków.
- Dane Gościa podane w związku z rezerwacją na stronie internetowej będą przetwarzane do momentu, w którym:
- przestanie obowiązywać umowa zawarta między Gościem a TUTU Kraków;
- na TUTU Kraków przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Gościa;
- ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Gościa lub TUTU Kraków, związanych z umową zawartą poprzez stronę internetową;
- zostanie przyjęty sprzeciw Gościa wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes TUTU Kraków – w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
- Gościowi przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego administratora
- W celu realizacji swoich praw, Gość powinien skontaktować się ze TUTU Kraków przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
- W przypadku gdy Gość uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Gość może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 5 REZERWACJA
- Przed dokonaniem rezerwacji i zawiązaniem umowy najmu, Gość powinien zapoznać się z treścią niniejszego regulaminu.
- Rezerwacji można dokonywać przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, w tym online, telefonicznie bądź za pomocą poczty e-mail.
- Gość po dokonaniu rezerwacji apartamentu online lub drogą mailową, otrzyma na podany przez siebie adres e-mail formularz, w którym znajdują się informacje o dokonanej rezerwacji (numer rezerwacji, miejsce, czas, cena rezerwacji, sposób płatności) oraz potwierdzenie dokonania rezerwacji. Potwierdzenie dokonania rezerwacji oznacza zawiązanie umowy najmu.
- W przypadku, gdy Gość dokonuje rezerwacji drogą telefoniczną, potwierdzenie rezerwacji otrzyma na podany przez siebie adres e-mail w postaci formularza będącego potwierdzeniem rezerwacji, a zawierającego następujące informacje: miejsce, czas, cena rezerwacji, sposób płatności. Potwierdzenie dokonania rezerwacji oznacza związanie umowy najmu.
- Rezerwacji apartamentu można dokonywać na okres co najmniej 1 doby hotelowej, co stanowi też minimalny czas trwania umowy najmu.
- W przypadku niepojawienia się Gościa lub odwołania rezerwacji przez klienta, klient ponosi koszt jednej doby rezerwacji, nawet w przypadku wybrania płatności na miejscu.
- Gość nie może przekazywać apartamentu ani udostępniać go bez zgody właścicieli TUTU Kraków innym osobom, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił opłatę.
- Osoby nie będące Gośćmi TUTU Kraków mogą przebywać gościnnie w apartamencie Gościa za zgodą właścicieli TUTU Kraków.
- TUTU Kraków zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Gościa, w tym odwołania jego rezerwacji, w wypadku gdy podczas poprzedniego pobytu zarówno Gość TUTU Kraków, jak i jego osoby towarzyszące oraz odwiedzające rażąco naruszyły Regulamin, w szczególności poprzez wyrządzenie szkody na mieniu apartamentu lub Gości, szkody na osobie Gości lub innych osób przebywających w apartamentach TUTU Kraków.
§ 6 OPŁATY ZA USŁUGI I WARUNKI PŁATNOŚCI
- Wysokość opłaty za wynajem apartamentu na pobyt jest każdorazowo podana w formularzu potwierdzenia rezerwacji otrzymanym po dokonaniu rezerwacji lub telefonicznie przy dokonywaniu rezerwacji.
- Opłata wskazana w ofercie cenowej na stronie internetowej i w formularzu rezerwacyjnym zawiera podatek od towarów i usług oraz obejmuje opłatę za pobyt w apartamencie liczby osób ustalonej w umowie wraz ze zwykłym zakresem usług około hotelarskich będących częścią pobytu. Do opłaty za wynajem doliczane mogą być dodatkowe opłaty i kaucje.
- Umowa najmu nie obejmuje sprzątania nie ujętego w harmonogramie apartamentów TUTU Kraków, dodatkowej wymiany bielizny i ręczników, wypożyczenia łóżeczka dziecięcego czy pobytu zwierzęcia.
§ 7 DOBA HOTELOWA
- Apartament wynajmowany jest na doby hotelowe.
- Doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 15:00, a kończy o godz. 10:00. Ewentualne zmiany rozpoczęcia lub zakończenia pobytu mogą być przedmiotem indywidualnych ustaleń z TUTU Kraków.
- Zakończenie pobytu następuje o godz. 10:00 w ostatnim dniu zarezerwowanego terminu.
- Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, Gość powinien zgłosić najpóźniej do godz. 20:00 w dniu poprzedzającym dzień wymeldowania z apartamentu TUTU Kraków. TUTU Kraków uwzględni życzenie przedłużenia pobytu w miarę dostępności apartamentów.
- W przypadku nie wymeldowania się Gościa do godz. 10:00 ostatniego dnia pobytu, Gość może zostać obciążony opłatą dodatkową w wysokości kosztu pobytu za jeden dzień w wynajmowanym apartamencie. Naliczenie tej opłaty nie uprawnia Gościa do pozostania w apartamencie ani nie przedłuża zawartej umowy najmu.
- TUTU Kraków zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu Gościa w apartamencie, w przypadku nieprzestrzegania regulaminu.
§ 8 USŁUGI I USŁUGI DODATKOWE
- TUTU Kraków świadczy usługi zgodnie ze swoim standardem.
- W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług Gość jest proszony o niezwłoczne zgłaszanie zastrzeżeń do właścicieli TUTU Kraków, co umożliwi właścicielom reakcję i poprawę standardu świadczonych usług.
- W przypadku stwierdzenia usterek lub braków w wyposażeniu po wejściu do apartamentu, Gość jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia swoich spostrzeżeń właścicielom TUTU Kraków. W innym przypadku zostanie obciążony za straty i szkody.
- TUTU Kraków ma obowiązek zapewnić Gościom:
- warunki do pełnego i nieskrępowanego wypoczynku,
- bezpieczeństwo podczas pobytu, w tym bezpieczeństwo zachowania tajemnicy informacji o Gościu,
- profesjonalną i uprzejmą obsługę w zakresie wszystkich usług świadczonych w apartamentach,
- sprzątanie apartamentu i wykonywanie niezbędnej naprawy urządzeń podczas nieobecności Gościa, a w jego obecności tylko wówczas gdy wyrazi zgodę,
- sprawną pod względem technicznym obsługę; a w przypadku wystąpienia usterek, które nie będą mogły być usunięte niezwłocznie, właściciele apartamentów TUTU Kraków dołożą starań, by w miarę możliwości zamienić apartament lub w inny sposób złagodzić niedogodność.
§ 9 ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCI
- Na terenie apartamentów TUTU Kraków dzieci poniżej 12 lat powinny znajdować się pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponosić będą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych powstałe w wyniku działania dzieci.
- Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia, zniszczenia i zanieczyszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych apartamentu, powstałe z winy odwiedzających go osób. Kwota obciążenia będzie zależna od kosztów, jakie musi ponieść apartament, aby doprowadzić zniszczone przedmioty do pierwotnego stanu.
- Gość zobowiązuje się do eksploatacji apartamentu zgodnie z jego przeznaczeniem, nieusuwania z apartamentu jakichkolwiek elementów jego wyposażenia i dekoracji, jak również zobowiązuje się do niekopiowania oddanych mu na czas pobytu kart do apartamentu.
- W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu, TUTU Kraków może odmówić świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań hotelu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, do zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia apartamentu TUTU Kraków.
- Każdorazowo opuszczając apartament Gość powinien ze względów bezpieczeństwa wyłączyć telewizor, zgasić światło, zakręcić wodę i sprawdzić czy drzwi są zamknięte oraz mieć staranną pieczę nad kartą do apartamentu.
- Palenie wyrobów tytoniowych, w tym palenie papierosów elektronicznych oraz zażywanie środków odurzających na całym terenie apartamentów TUTU Kraków jest zabronione. TUTU Kraków wskaże miejsca, w których dopuszczalne będzie palenie wyrobów tytoniowych w tym papierosów elektronicznych. Gość nie stosujący się do zakazu zostanie obciążony opłatą stanowiącą równowartość kosztów doprowadzenia apartamentu do stanu wyjściowego, nie mniejszą niż 200 PLN.
- Gość jest zobowiązany każdorazowo zabezpieczyć apartament w przypadku jego opuszczenia poprzez zamknięcie okien oraz drzwi wejściowych na kartę i staranną pieczę nad kartami.
- Za zgubienie karty dostępu do zamka apartamentu pobierana jest opłata 10 PLN.
- W przypadku wprowadzenia na teren TUTU Kraków niezgłoszonych zwierząt, zarówno przez Gościa jak i przez osoby odwiedzające Gości TUTU Kraków, Gość może zostać obciążony opłatą stanowiącą równowartość kosztów koniecznych do doprowadzenia apartamentu lub innych pomieszczeń do stanu wyjściowego, nie mniejszą niż 400 PLN za każdy dzień obecności zwierzęcia na terenie TUTU Kraków.
- Na zabezpieczenie ewentualnych roszczeń odszkodowawczych lub opłat TUTU Kraków ma prawo pobrać od Gościa kaucje w wysokości dwudniowej opłaty za pobyt w apartamencie w czasie dokonywania odbioru apartamentu przez Gościa. Kaucja jest nieoprocentowana i podlega zwrotowi po zakończeniu pobytu Gościa, w momencie zdania kluczy do apartamentu.
§ 10 ODPOWIEDZIALNOŚĆ TU TU KRAKÓW
- TUTU Kraków nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa, przedmiotów w nim pozostawionych oraz żywych zwierząt zaparkowane na naziemnym parkingu oraz podziemnym.
§ 11 ZWROT RZECZY POZOSTAWIONYCH
- Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa w apartamencie TUTU Kraków będą odesłane na wskazany przez Gościa adres i na jego koszt. W przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji Apartamenty TUTU Kraków przechowa powyższe przedmioty na koszt właściciela przez okres trzech miesięcy, a po upływie tego okresu przedmioty zostaną zutylizowane. Ze względu na swoje właściwości artykuły spożywcze przechowywane będą przez okres 24 godzin. Otwarte artykuły spożywcze oraz leki zostaną niezwłocznie zutylizowane po wyjeździe Gościa.
§ 12 CISZA NOCNA
- W apartamentach TUTU Kraków obowiązuje cisza nocna w godzinach od 22:00 do godz. 07:00 dnia następnego. Zachowanie Gościa i osób korzystających z usług apartamentu nie powinno zakłócać spokoju pobytu innych Gości. TUTU Kraków może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która naruszyła tę zasadę bez zwrotu poniesionych kosztów za pobyt.
§ 13 REKLAMACJE
- Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług, stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów prawa.
- Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest jej zgłoszenie pisemnie do właścicieli TUTU Kraków. Reklamacja powinna być złożona niezwłocznie po zauważeniu uchybień w standardzie świadczonych usług.
- Reklamacje rozpatrzone zostaną w terminie 30 dni od ich otrzymania. Informacja o skutku rozpatrzenia reklamacji zostanie przesłana gościowi na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej, adres pocztowy lub drogą telefoniczną. W przypadku uwzględnienia reklamacji Gość otrzyma rekompensatę w wysokości proporcjonalnej do poniesionej szkody.
- Jeżeli TUTU Kraków nie uzna reklamacji Gościa, a ten nie zgadza się z jego decyzją, Gość powinien zwrócić się o mediację do Centrum Mediacji przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie w Krakowie. Wniosek o rozpatrzenie sporu należy kierować do Centrum Mediacji przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie w Krakowie na adres: ul. płk. Francesco Nullo 8/4; 31-543 Kraków.
§ 14 POSTANOWIENIA DODATKOWE
- W apartamentach TUTU Kraków nie można przechowywać ładunków niebezpiecznych, broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych ani iluminacyjnych.
- Ze względu na wymagania ochrony przeciwpożarowej zabrania się używania w apartamentach grzałek, żelazek elektrycznych i innych podobnych urządzeń nie stanowiących wyposażenia apartamentu.
- Poza nieznacznym przestawieniem mebli i wyposażenia nienaruszającym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa korzystania, Gościom nie wolna dokonywać jakichkolwiek zmian w apartamentach i ich wyposażeniu.
- Oferta, zdjęcia, wyposażenie i udogodnienia apartamentów oraz podane na stronie internetowej ceny mają jedynie charakter informacyjny, poglądowy i reklamowy. Rzeczywisty stan apartamentu oraz cena jego wynajmu podana zostaje w formularzu otrzymanym po dokonaniu rezerwacji lub w rozmowie telefonicznej.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia umowy.